Wednesday, 5 October 2011

2. kodutöö

Kuidas HT käitub?
Liigub mööda koolimaja ringi, on kõigiga sõber ja hea tuttav. Kõrvad on pidevalt kikkis, sest kui kuuleb midagi olemasolevatest õppematerjalidest või nende puudumistest, siis sekkub umbes nii...Mis te arvate, kui panna need õppematerjalid tudengitele veebi ja selleks on hästi vahva vahend... Tule ma näitan, kuidas selles koolis on tehtud või üks vahva kolleeg on teinud...

Kuidas motiveerida kolleege, kuidas tuua nad koolituse juurde?
Kui olen saanud kellegi "nööbist kinni" ja tal on soov e-õpet kasutada, siis tutvustan koolitust, mille käigus ongi võimalik e-kursus või õppematerjal valmis teha. Minu kogemus on , et igaks juhuks ei lähe koolitusele (e-õppe alasele) keegi, aga "kaks kärbest ühe hoobiga" toimib väga hästi.

Milline on meie pakutav portfolio, millised on meie või kooli valikud e-keskkondade osas?

E-kursused on loodud Moodlesse, aga mõned ka juba avatud keskkondadesse, nt Weebly, Edicy...

Kes teeb otsuse - kõike ju ei jõua...
Otsuse teeb ikka õppejõud ja mina vaikselt suunan, juhin, soovitan ehk "keeran pead". Kuna õppejõududel on koormused väga suured, siis arvan, et kui töötan planeeritult, saan oma tööülesannetega hakkama.

Mis on õnnestunud keskkondade valikul ja koolitustes ja mis ei ole?
Õnnestunud on vähem sisekoolitused. Listis ja siseveebis kutstele vastavad vähesed. Kui kasutan teisi lähenemistaktikaid, siis õnnestub üle 5 inimses kohale meelitada.
Õnnestuvad individuaalsed juhendamised.

Kuidas oma tööd analüüsida, kui palju analüüsida ja kas üldse?
Töö analüüs on vajalik ja kui see on veel dokumenteeritud, siis see on ka jäljeks tehtule.
Analüüsi maht oleneb tegemistest, vajadusest aga ka nõudmistest. Mõned aastad tagasi oli meie koolis selleks vorm.

Näide:
  • Mis mul õnnestus? - Miks õnnestus?
  • Mis mul ei õnnestunud? - Miks ei õnnestunud?
  • Milliseid lisateadmisi/oskusi on mul vaja? - Millised on konkreetsete täienduste ja koolituste soovid edaspidiseks?
  • Mida ma tegin sel perioodil (õppeaastal) teistmood? Miks? - Kuidas see õnnestus?
Lisaülesanne: näpunäiteid tegev HT-lt kuidas jõuda koolijuhini - nippe ja trikke
Kui mingi ettevõtmine, tegevus võiks kuidagi kooli kajastada väljaspoole, siis on kokkulepped võimalikud, põhjendatud taotlused võimalusel täidetakse. Nt. Meie kool soetas nii päris hea videkaamera õppefilmide tegemiseks.

No comments:

Post a Comment